سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

در این مقاله از سری مقالات مقایسه ای همراه مکانیک شما همراه گرامی مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3 را مطالعه خواهید کرد.در این مقاله ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد

در چند سال گذشته پس از خودروهای شاسی بلند، خودروهای کراس اوور به طور قابل توجهی سهم گسترده‌ای از بازار فروش خودرو را از آن خود کرده اند. شرکت های خودروسازی سراسر دنیا نیز نسبت به تولید این خودروها بسیار فعال و به روز عمل می کنند. شاید سایز بسیار بزرگ خودروهای suv    ، مصرف بالای آنها و یا یکسان بودن و قدیمی شدن خودرو های سدان باعث شده است تا کراس اوور ها بتوانند یک سگمنت جدید در بازار خودرو ایجاد نمایند.

 ********************************
قصد فروش خودرو کارکرده خود را دارید اما از ترس دلال ها دچار تردید شده اید

بهترین راهنما برای فروش مطمئن خودرو می باشد
 نکات فروش خودرو کارکرده  مقاله
نکات فروش خودرو کارکرده

********************************

در کنار این خودروهای کراس اور خودروهای هاچ بک نیز بازار قابل توجهی را به وجود آورده اند. البته شایان ذکر است که بسیاری از خودرو ساز های داخلی و خارجی خودروهای کلاس هاچ بک خود را به عنوان یک کراس آور کوچک به مشتری ها می فروشند. در این مقاله تصمیم داریم خودروی سیتروئن C3 و پژو 2008 را با یکدیگر مقایسه نماییم. در ابتدای این مقایسه بهتر است متذکر شویم که خودروی سیتروئن C3 یک خودروی هاچ بک و پژو 2008 یک کراس اوور کوچک شهری است اما فارغ از این دسته بندی های کلاس خودرو در مقایسه ابعاد این دو خودرو به این نتیجه می‌رسیم که کاملا قابل رقابت با یکدیگر هستند.

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3 از نظر طراحی

طراحی داخلی پژو2008

 

در مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3 از نظر طراحی بایستی گفت که هر دو خودرو از خودروهای به روز، با طراحی بسیار زیبا و جزئیات زیاد هستند. طراحی جلوی پژو 2008 شامل یک جلو پنجره کروم بزرگ با آرم پژو در وسط و همچنین چراغ های کشیده به همراه دو مه شکن در سپر جلو یک طراحی اسپرت و زیبا را ایجاد کرده است. در مقابل خودروی سیتروئن C3 از طراحی بسیار ظریف تری در قسمت جلوی خودرو بهره می برد. در این خودرو جلو پنجره بسیار باریک با آرم شرکتسیتروئن و همچنین سه ردیف چراغ که شباهت زیادی با خودروی نیسان جوک و هیوندای کنا دارد، ظاهری بسیار زیبا و اسپرت را برای خودرو سیتروئن C3ایجاد کرده است. 
طراحی داخلی سیتروئن

در مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3 از نظر طراحی داخلی مشهود است  که شرکت سیتروئن در خودروی سیتروئن سی 3 خود نسبت به پژو 2008 بسیار موفق تر عمل کرده و در طراحی  داشبورد ترکیب رنگ مشکی، طوسی و قرمز باعث ایجاد یک هارمونی بسیار جذاب در طراحی داخلی این خودرو شده است. خودروی پژو 2008 بیشتر از انحنا های مختلف در طراحی داخلی بهره برده است. در مقایسه متریال به کار رفته در داشبورد این دو خودرو بایستی گفت که خودروی پژو از متریال بهتری برخوردار است و در سیتروئن C3 مواد استفاده شده چندان رضایت بخش نیست. همچنین در مقایسه فضای داخلی می توان گفت اگر چه سیتروئن سی 3 یک هاچ بک به حساب می‌آید اما فضای داخلی مناسب ترو بزرگتری نسبت به پژو 2008 در دسترس راننده و سرنشینان قرار می دهد که می تواند در سفرهای طولانی تر خیل به چشم بیاید .

 

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3 از نظر فنی

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

 

با توجه به این که این دو شرکت فرانسوی هر دو زیرمجموعه گروه psa فرانسه هستند چندان تعجب ندارد که هر دو خودرو پژو 2008 و سیتروئن C3 از یک پیشرانه و یک گریبکس مشابه استفاده می کنند. تنها تفاوت را در بحث فنی این دو خود را می‌توان به علت کم بودن ارتفاع خودروی سیتروئن سی 3 دانست که شتاب بیشتری را برای این خودرو فراهم می نماید.

 

سیتروئن C3

پژو 2008

حجم موتور

1600 سی سی

1600 سی سی

موتور

چهار سیلندر توربو شارژ

چهار سیلندر توربو شارژ

حداکثر قدرت

163 اسب بخار

163 اسب بخار

جعبه دنده

6 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

شتاب 0 تا 100

- ثانیه

9 ثانیه

حداکثر سرعت

210 کیلومتر بر ساعت

206 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

6.7  لیتر در 100 کیلومتر

6.7  لیتر در 100 کیلومتر

حجم باک

45 لیتر

50 لیتر

استناندارد آلایندگی

یورو 6

یورو 5

آپشن های دو فرانسوی در چه حد قابل مقایسه است ؟

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

آپشن های قرار گرفته بر روی هر دو خودرو را می توان تقریباً در یک سطح ارزیابی کرد به جز برخی مواردی که در جدول زیر به تفصیل آن ها را بررسی می کنیم. نکته قابل توجه در امکانات رفاهی این دو خودرو عدم وجود سیسته های گرم کن و سرد کن صندلی ئو سانروف برقی است که در این محدوده قیمتی واقعا جای تعجب دارد . این در حالی است که در پژو 2008 شاهد حضور آپشن خنک کننده داشبورد نیز در این خودرو هستیم که یک امکان واقعا نادر بر روی خودرو ها است .

تجهیزات

سیتروئن C3

پژو 2008

چراغ

چراغ عقب هالوژن و 3 بعدی

سنسور نور چراغ های جلو اتوماتیک، چراغ های روشنایی روز LED، چراغ مه شکن جلو و عقب

سیستمهای مولتی مدیا

سیستم صوتی  تصویری دارای  6 اسپیکر

دارای کلیدهای کنترل روی فرمان(MFC)- سیستم Mirror Screen برای میرور کردن اسمارت‌فون با چندرسانه‌ای خودرو

 

صفحه نمایش

نمایشگر لمسی 7 اینچی چند رسانه ای

مانیتور 7 اینچی لمسی

رینگ ها

 

رینگ آلومینیومی 16 اینچ، رینگ یدکی فولادی 15 اینچ

آینه

آینه های جانبی با تنظیم برقی به همراه گرمکن 

 آینه های جانبی تاشو برقی- سنسور کمک پارک عقب، دوربین دید عقب

تهویه مطبوع

تهویه مطبوع اتوماتیک،

تهویه مطبوع دوگانه- سیستم خنک کننده داشبورد

صندلی

کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای و پیش‌کشنده برای 5 سرنشین، 2 عدد ایروفیکس برای صندلی مخصوص کودک در عقب،

تودوزی چرم- روکش چرم سفارشی برای فرمان، دسته دنده و جادستی درب‌ها

 

شیشه

سانروف

 

سیستم های هشدار دهنده

سیستم هشدار زمان استراحت راننده - سیستم کنترل فشار باد تایر - دزدگیر ضد سرقت پیشرفته - دوربین و سنسور پارک عقب خودرو با قابلیت نمایش فاصله - هشدار تعویض لاین، قفل کودک، هشدار تجاوز از سرعت قابل تنظیم- اعلام خطر در نقطه‌ی کور جانبی با چشمک‌زن روی آینه بغل، هشدار برخورد و ترمز اضطراری خودکار

سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS - سنسور پارک در عقب – دوربین دید عقب

سایر امکانات 

سیستم ترمز ضد قفل ABS چهارکاناله – EBD – ESP – ASR – EBA -HACکیسه هوای راننده و سرنشین جلو - کیسه هوای جانبی - کیسه هوای پرده ای-کروزکنترل، فرمان برقی، قابلیت تنظیم فرمان تلسکوپی در طول و ارتفاع، دوربین پارک و سنسورهای جلو و عقب- ایموبلایزر، هشدار تعویض لاین، قفل کودک، هشدار تجاوز از سرعت قابل تنظیم

 کروز کنترل – سنسور باران- کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده ای – جمعاً 6 کیسه هوا- کیسه هوا برای سرنشینان جلو –کیسه هوای پرده ای – جمعاً 6 کیسه هوا

مقایسه دو خودرو از نظر تجربه سواری

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

 

در مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3 باید بگوییم که در سیتروئن C3 توجه به وزن و ابعاد خودرو همچنین عملکرد عالی سیستم تعلیق و فنربندی همچنین سیستم های ایمنی پیشرفته شرکت سیتروئن می توانید یک سواری خوب و با لذت را تجربه کنید. شتاب خودرو با توجه به حجم موتور و وزن اتاق این خودرو بسیار مناسب بوده و  نیازهای یک هاچبک شهری را به خوبی مرتفع می نماید. همچنین با توجه به سیستم فرمان مناسبی که بر روی خودرو نصب شده است هندلینگ بسیار خوبی نیز تجربه خواهید کرد.

************************
اگر بدنبال کسب تجربه خرید و فروش خودرو با خیال راحت هستید.

نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک بهترین انتخاب برای شما می باشد.

برای ورود به صفحه نمایشگاه خودرو های کارشناسی شده همراه مکانیک اینجا کلیک کنید.

************************

 در خودروی پژو 2008 نیز شرایط تقریباً به همین صورت است و هندلینگ خوبی را از خودرو دریافت خواهید کرد. فقط نکته قابل توجه در تجربه سواری این دو خودرو که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم فضایی است که در داخل کابین در اختیار راننده و سرنشینان قرار میگیرد. این فضا در هاچ بک سیتروئن یعنی خودروی سیتروئن سی 3 اندکی بیشتر از پژو 2008 است. ولی در کل از هیچ کدام از این دو خودرو نمی توان انتظار سفرهای طولانی مدت و جاده‌های برون شهری را به راحتی و آسایش خودروهای سدان داشت.

خرید کدام خودرو منطقی تر است؟

مقایسه پژو 2008 و سیتروئن C3

 

با توجه به خارجی  بودن پژو 2008 و سیتروئن C3 و همچنین مبدا  تولید مشترک می توان گفت که خرید هر دو خودرو پژو 2008 و سیتروئن C3 از لحاظ بررسی های منطقی و عقلایی تقریباً امتیاز مشابهی می گیرد. برای مثال با توجه به شرایط تحریم هایی که علیه ایران برقرار شده است می توان گفت هر دو خودروساز پژو و سیتروئن  چون فرانسوی هستند تقریباً رفتارهای مشابهی را از خود نشان داده‌اند بنابراین به لحاظ تامین قطعات و خدمات پس از فروش این دو خودرو شرایط منطقی مشابهی را در بازارهای ایران برقرار خواهند کرد. همچنین هر دو خودرو با توجه به پیشینه خودروساز های فرانسوی در ایران به خاطر کیفیت بالا و استهلاک پایین از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

 

کدام خودرو برای من مناسب تر است؟

 

با توجه به مشخصات فنی کاملا یکسان و همچنین فرم شبیه در پلتفرم های پژو 2008 و سیتروئن C3 می توان گفت فارغ از اینکه پژو 2008 یک کراس اوور کامپکت محسوب شده و سیتروئن سی 3 یک هاچ بک شهری می باشد، انتخاب با توجه به سلیقه شما می تواند کاملا متفاوت باشد. در انتخاب این دو خودرو به جرات می توان گفت که تفاوت چندانی در میان نیست و فقط تفاوت می‌تواند در سلیقه و طراحی خودرو اعمال گردد. بنابر این بهتر است برای انتخاب بین خودروی پژو 2008 و سیتروئن سی 3 به یک نمایندگی و یا نمایشگاه سری زده و هر دو خودرو را از نزدیک بررسی نمایید.