سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معایب پژو 405 SLX و 405 GLX

اغلب معایب پژو 405   SLX   و 405 GLX مشترک‌اند

معایب پژو 405 SLX و 405 GLX


متاسفانه معایب پژو 405 SLX و 405 GLX را می‌توان از اغلب جهات مشترک دانست،‌ چرا که پایه سازنده هر دو خودرو یعنی پژو 405 مملو از ایرادات ساختاری و فنی بوده و آن‌ها را به فیس‌لیفت‌های خود نیز انتقال داده است. یکی از اصلی‌ترین مواردی که سازنده سایر معایب پژو 405 SLX و 405 GLX نیز هست،‌ قدیمی بودن این پژو در کشورمان است. به عبارت دیگر،‌ گذشت بیش از 30 سال از تولید اولین پژو 405 در ایران، به خوبی در بدنه و مشخصات فنی این خودرو نمایان بوده و تلاش‌های ایران‌خودرو برای ایجاد تغییراتی کوچک در راستای عرضه فیس‌لیفت‌‌های قابل رقابت با دیگر اتومبیل‌های کشور، نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است. 

از طرفی دیگر،‌ قیمت هر دو خودروی فیس‌لیفت‌ مذکور نیز در کنار 405 اصلی به شدت افزایش یافته و حال به یکی از جدیدترین معایب پژو 
405 SLX و 405GLX تبدیل شده است. در سال‌های پیشین، با توجه به قیمت پرداختی و وضعیت اقتصادی کشور،‌ خرید 405 SLX و یا GLX انتخاب مناسبی برای قشر متوسط جامعه محسوب شده و آن‌ها را راضی نگه می‌داشت. اما اکنون برای خرید هر دو مورد می‌بایست بودجه‌ای بالای شصت میلیون تومان در نظر گرفته و با چشم‌پوشی از گزینه‌های بهتری چون سمند SE در همین رنج قیمتی، آن‌ها را برگزید (که چندان عاقلانه‌ به نظر نمی‌رسد. اما به هر حال انحصار بازار و افت قیمت نه چندان فاحش این خودروها در مدل‌‌های کارکرده، بازار فروش مناسبی نیز برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

کیفیت ساخت پایین از معایب پژو405 SLX و 405 GLX است.

معایب پژو 405 SLX و 405 GLX

یکی از نکات مشترک در بررسی معایب پژو 405 SLX و 405 GLX، کمبود کیفیت ساخت این محصولات است؛ که البته با در نظر گرفتن سابقه نه چندان درخشان ایران‌خودرو در امر کیفیت، نکته چندان عجیبی به نظر نمی‌رسد. اما حال که خریداران می‌بایست قیمت بالای 40-50 میلیون تومانی این خودروها را به جان بخرند، مسئله کیفیت ساخت اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده و در نظر اغلب منتقدان حوزه خودرو نیز به عنوان مهم‌ترین مورد از معایب پژو 405SLX و 405 GLX یاد می‌شود.

پیشرانه‌های ناهماهنگ از دیگر معایب پژو 405 SLX و405 GLX می باشد

معایب پژو 405 SLX و 405 GLX

متاسفانه اقدام ایران‌خودرو برای بهره‌گیری از پیشرانه محبوب پژو 206 تیپ پنج در ساختار 405 و تولید SLX،‌ آن طور که انتظار می‌رفت موفقیت آمیز نبوده و ظاهرا در مراحل پیش تولید، ورن بالای پژو 405 در نظر گرفته نشده است. در واقع پیشرانه TU5قدرت کافی برای شتاب بخشیدن به این اتومبیل سنگین را داشته و صرفا برای مصارف شهری مناسب است. البته، لازم به ذکر است که وجود این پیشرانه اندکی کاهش مصرف سوخت و همچنین صدای داخل کابین را برای SLX به همراه داشته است که نکته مثبتی است. 

اما در بررسی معایب پژو 405 SLX و 405 GLX، و پس از بالا زدن کاپوت GLX متوجه می‌شویم که این خودرو نیز با داشتن XU7 نه تنها شتاب کافی را به خریداران ارائه نمی‌کند، بلکه مشکلات فنی بیشتری نیز نسبت به SLX روی دست رانندگان میگذارد. 

به این ترتیب مسئله عدم هماهنگی پیشرانه در هر دو مورد، از معایب پژو 405 SLX و 405 GLX محسوب می‌شود.

پلتفرم قدیمی و مشکل صدا نیز از دیگرمعایب پژو405 SLX و 405 GLX است

معایب پژو 405 SLX و 405 GLX

 

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، پژو 405 قدمت بسیار بالایی در جاده‌های ایرانی داشته و همین سابقه طولانی به ضرر آن تمام شده است؛ چرا که ایران‌خودرو هیچ برنامه‌ای برای پیشرفت و توسعه پلتفرم این محصول نداشته و حتی در فیس‌لیفت‌‌های مورد نظر همین مقاله نیز از پلتفرم سابق (با قدمتی سی ساله) بهره گرفته است. این نکته موجب بروز مشکلات فراوانی برای SLX و GLX شده و هم‌اکنون اغلب ناهماهنگی‌های بخش‌های تشکیل دهنده‌شان، ریشه در مسئله پلتفرم دارند.

از سویی دیگر وجود سر و صدای زیاد در کابین نیز از معایب پژو 405 SLX و 405 GLX قلمداد شده و اگر جزو افرادی باشید که رفاه به هنگام رانندگی را در اولویت قرار می‌دهند، بدون شک از این امر آزرده خاطر خواهید شد. البته بکارگیری پیشرانه TU5 که پیش‌تر در 206 تیپ پنج امتحان خود را پس داده است،‌ صدای داخل کابین SLX را نسبت به GLX کاهش داده است؛ ولی همین کاهش نسبی نیز برای جلب رضایت خریداران کافی نبوده و از سر دردهای احتمالی پس از سواری نکاسته...

مسلما یکی از معایب پژو 405 SLX و 405 GLX قیمت آن‌هاست!

معایب پژو 405 SLX و 405 GLX

پس از فعل و انفعالات و نوسانات اخیر بازار خودرو در کشورمان، قیمت این فیس‌لیفت‌‌های ایران‌خودرو نیز سر به فلک کشیده و از چهل میلیون تومان گذشت. البته، قیمت بازار برای SLX و GLX حتی از چهل میلیون نیز فراتر رفته و در حال حاضر ارقامی در حدود 55 میلیون تومان را نشان می‌دهد. ولی به هر روی — چه چهل میلیون و چه پنجاه میلیون — این قیمت‌ها برای اتومبیل‌های مذکور بسیار فراتر از ارزش واقعی بوده و به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست! 

بنابراین، فراموش نکنید که قیمت بالا و ارزش پایین (از نظر کیفیت ساخت و ...) از معایب پژو 405 SLX و 405 GLX به حساب آمده و ممکن است علاوه بر ضررهای مالی، پشیمانی‌های دیگری را نیز پس از گذر زمان برایتان به همراه داشته باشد. در این بازه قیمتی هم‌اکنون خودروهای بهتری نیز وجود داشته و توصیه می‌کنیم قبل از خرید فیس‌لیفت‌‌های 405، معایب پژو 405 SLX و 405 GLX را مد نظر قرار داده و تحقیقات بیشتری انجام دهید.

 

آیا می دانید وضعیت 40 درصد از خودرو های کارکرده از نظر فنی و بدنه با ادعای مالک مطابقت ندارد.

آمار بالا را در کنار اطلاعات ارائه شده در اینفوگرافی زیر قرار دهید تا متوجه اهمیت کارشناسی خودرو بشوید.اینفوگرافی زیر حاصل 25000 خودرو کارشناسی شده توسط کارشناسان متخصص همراه مکانیک می باشد.