سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل ، قد بلند های چشم بادامی

مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل که نشان از رقابتی دیگر بر سر تولیدات چشم بادامی ها یعنی ساکنان آسیای شرقی دارد را در این مقاله برای شما گرد آوری کرده ایم با همراه مکانیک همراه شوید تا این دو خودرو را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم
دو شرکت هیوندای و نیسان شرکت های کره ای و ژاپنی هستند با پیشینه ای بلند و کیفیت قابل قبول که سال‌هاست اقدام به تولید خودرو و رقابت در بازارهای جهانی می نمایند. در برخی موارد حتی از دو شرکت به عنوان غول‌های خودروسازی آسیای شرقی یاد می‌شود. دقت، ظرافت، کیفیت و طراحی زیبای محصولات این خودروساز های آسیای شرقی را به رقیبانی با توانمندی های بالا برای شرکت های اروپایی و آمریکا تبدیل نموده است. این مسئله باعث شده خودروهای این دو خودروساز به راحتی پا به بازارهای اروپایی و آمریکایی گذاشته و رقابت را روز به روز برای خودروهای اروپایی تشدید نمایند ، پس بهتر است در ابتدا نگاهی به تاریخچه این خودروسازهای شرقی داشته باشیم.
 

شرکت هیوندای در سال 1947 میلادی برابر با 1326 شمسی در کشور کره جنوبی توسط شخصی به نام چونگ جو یونگ تاسیس شد. این شرکت فعالیت های مختلف صنعتی از قبیل گسترش تکنولوژی، حمل و نقل و راه آهن، الکترونیک و علوم ارتباطات و سرمایه گذاری و ساختمان سازی را در برنامه کاری خود داشت. به مرور زمان سال 1967 موسسه شرکت هیوندای تصمیم گرفت خودروسازی را نیز به مجموعه فعالیت های شرکت خود اضافه نماید و به همین منظور شرکتهیوندای موتورز به عنوان زیر شاخه شرکت هیوندای شروع به کار نمود.

 

جالب است بدانید اولین محصول شرکت هیوندای موتورز با نام کورتینا در کارخانجات فورد ساخته می‌شد و مونتاژ و عرضه آن توسط هیوندای انجام می گرفت. با گسترش بازار شرکت هیوندای موتورز مدیرانی از اقصی نقاط دنیا برای گسترش فعالیت ها و بهبود شرایط به این شرکت پیوستند. شرکت هیوندای برای اولین بار در سال 1975 میلادی تولید اولین خودروی مستقل خود را با نام پونی آغاز کرد. آغاز صادرات خودروی پونی در سال 1983 به کانادا سر آغاز فصل جدیدی در فروش و عرضه محصولات هیوندای به بازارهای غربی بود. خودروسازی هیوندای کره در سال های مختلف دستاوردهای جدیدی را به شرکت خود اضافه کرده است؛ برای مثال در سال 1986 صادرات به کشور آمریکا را آغاز کرده و در این سال خودروی هیوندای اکسل به علت قیمت و کیفیت مناسب به عنوان  بهترین محصول از میان 10 خودروی برتر برگزیده شده است. خودروهای هیوندا سانتافه، النترا، اکسنت، سوناتا، آزرا و جنسیس از خودروهای محبوب این خودروسازی در سراسر دنیا می باشند. برای مشاهده اطلاعات و قیمت به روز این خودرو ها به صفحه قیمت خودرو همراه مکانیک مراجعه فرمایید.
مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل 

یکی از رقبای شرکت هیوندای کره را می‌توان شرکت نیسان ژاپن دانست. تاریخچه شرکت نیسان از شرکت هیوندای نیز گسترده تر می باشد. تاسیس شرکت نیسان به سال 1911 با عنوان شرکت خودروهای موتوری کوایشینشا برمیگردد. نیسان اولین شرکت ژاپنی خودروسازی بود که اولین خودروی خود را نیز با نام دات به بازار عرضه کرد. شرکت دو بار در سالهای 1918 و 1925 تغییر نام داد و در نهایت در دهه 1930 با نام نیسان شناخته شد. کارخانه نیسان اولین خط تولیدی بود که برای ارتش امپراطوری ژاپن کامیون، هواپیما و موتور تولید می کرد. این شرکت همچنین در دهه 1980 به دلیل وضع مالیات سنگین بر روی خودروهای وارداتی در آمریکا اقدام به تاسیس شرکت موتور سازی نیسان در این کشور نمود. در ادامه همچنین با توجه به احساس نیاز در تولید خودروهای لوکس شرکت نیسان اقدام به راه‌اندازی برند اینفینیتی برای تولید خودروهای لوکس خود نمود. نیسان در ایران نیز از اواسط دهه 90 میلادی وارد بازار شده است.

 پارس خودرو اولین شرکتی بود که خودروهای نیسان را در ایران مونتاژ و به بازار عرضه نمود. محصولات نیسان تولید شده در ایران را می‌توان شامل خودروهای نیسان پاترول، نیسان رونیز، نیسان پیکاپ دانست که  در سال های بعد با ورود ماکسیما به اوج خود رسید. در سال های اخیر خودروهای مختلفی از شرکت نیسان  مانند نیسان قشقایی، نیسان تینا، مورانو و ایکس تریل در بازارهای ایران دیده می شوند. برای مشاهده اطلاعات و قیمت به روز این خودرو ها به صفحه قیمت خودرو همراه مکانیک مراجعه فرمایید. 

در این مقاله سعی داریم مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل دو خودروی شاسی بلند از شرکت های نیسان و هیوندای را باهم انجام دهیم

طراحی نیسان ایکس تریل و هیوندا سانتافه چه تفاوت و شباهت هایی با هم دارد؟

مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل

 

وقتی بخواهیم به مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل بپردازیم، عملاً دست به مقایسه دو قد بلند آسیایی زده ایم.  این دو خودرو هر دو در ردیف خودروهای کراس اور میان سایز قرار دارند. شاید شما هم فکر کنید نیسان ایکس تریل قد و قواره ای خیلی کوچکتر از هیوندا سانتافه دارد، ولی با دیدن این دو خودرو در کنار هم متوجه خواهید شد که چندان نیز اختلاف ابهت شان زیاد نیست. 

در طراحی جلوی هر دو خودرو با امضا های شرکت های خودروسازی که در هیوندا سانتافه جلو پنجره ذوزنقه ای و در نیسان ایکس تریل جلو پنجره یو شکل میباشد رو به رو هستیم. در مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل بایستی بگوییم نیسان ایکس تریل با چراغ ها و جلوپنجره خاص  طراحی عبوس و گرفته ای ایجاد کرده است. ترکیب جلو پنجره هیوندا سانتافه و چراغ های کشیده آن ظاهری جسورتر و تند و تیز تر به این خودرو بخشیده است. در کناره های خود را نیز با طراحی های متفاوت روبه رو هستیم خودروی هیوندا سانتافه از خطوط تند و  تیز در بدنه کناری خودرو استفاده کرده است ولی نیسان ایکس تریل همچنان با خطوطی نرم و صیقلی حس آرامش را به بیننده منتقل می کند. تا اینجا شاید بتوان گفت در مقایسه این دو خودرو نوعی برابری در بین هر دو وجود دارد که می تواند هر دو خودرو را به عنوان برنده به صورت مشترک روی یک جایگاه نگه دارد.

 وقتی سری به طراحی عقب خودرو بزنیم نظرمان کاملاً متفاوت خواهد بود. چراغ های عقب خودرو هیوندا سانتافه از زیبایی و طراحی بسیار جذابی برخوردار است در صورتی که در نیسان ایکس تریل چراغ ها طراحی قدیمی تری را تداعی خواهند کرد. اگر با خودروهای مختلف کمی آشنا باشید دیدن پشت نیسان ایکس تریل شما را به یاد لکسوس rx    با اتاق قدیمی خواهد انداخت. 
مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل

تا اینجا هیوندا سانتافه برنده مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل بوده است. اکنون بهتر است سری به داخل دو خودرو بزنیم شاید نظرمان را عوض کرد. در مقایسه طراحی داخلی این دو خودرو نیز به همان نتیجه قبلی خواهیم رسید. هیوندا سانتافه با خطوطی تند و تیز تر ظاهری جذابتر برای داشبورد و نمایی داخلی فراهم کرده است که این مسئله در نیسان ایکس تریل فقط حس آرامش را در شما تداعی خواهد کرد. به نظر می رسد حس آرامش در خودروهای شاسی بلند و آفرودی چندان جای مناسبی برای خود دست و پا نخواهد کرد و مورد توجه نیز نخواهد بود.

در مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل از جنبه فنی کدام یک در جایگاه برنده خواهد ایستاد؟

مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل

از آنجایی که خودروهای نیسان از قبل خود را به تمام دنیا اثبات کردند امیدواریم نیسان ایکس تریل در مقایسه با هیوندا سانتافه در این مرحله بتواند امتیاز بیشتری کسب کند. درب کاپوت دو  خودرو را که بالا بزنیم، با موتورهای چهار سیلندر خطی تنفس طبیعی رو به رو خواهیم بود. حجم موتور نیسان ایکس 2488 سی سی و حجم موتور هیوندا سانتافه 2359 سی سی می باشد. نکته جالب اینجاست که هیوندا سانتافه با حجم موتور پایین تر حداکثر قدرت و گشتاور بیشتری را به شما ارائه خواهد کرد. هیوندا سانتافه 188 اسب بخار و 242 متر در 4000 دور و نیسان ایکس تریل 171 اسب بخار و 233 نیوتن متر در 4000 دور قدرت خواهند داشت. شتاب صفر تا صد این خودرو تفاوت چندانی نداشته و با عدد  ده و نیم ثانیه برابری می‌کند.

 

 حداکثر سرعت در نیسان ایکس تریل 190 کیلومتر در ساعت و در هیوندا سانتافه 195 کیلومتر در ساعت خواهد بود. تا اینجا می‌توان گفت امتیازی که به مشخصات فنی موتور سانتافه تعلق میگیرد امتیاز بالاتری است، اما اگر مصرف سوخت برای شما پارامتر بسیار با اهمیتی باشد شاید اندکی در این قسمت نیسان ایکس تریل را ترجیح دهید. مصرف ترکیبی نیسان ایکس تریل 8.3 در 100 کیلومتر و مصرف ترکیبی هیوندا سانتافه 9.5 لیتر در 100 کیلومتر می باشد که البته تفاوت چندانی نیز ندارد.

در نیسان ایکس تریل با جعبه دنده سی وی تی و در هیوندا سانتافه جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک روبه‌رو خواهیم بود. با توجه به اطلاعاتی که از گیربکس های سی وی تی داریم همچنین گشتاور و قدرت موتور بالاتر هیوندا سانتافه انتظار می‌رود خودرو با قدرت بیشتری از جا کنده شود ولی تست های عملی جاده این دو خودرو نشان دهنده ی قوی تر بودن جعبه دنده های سی وی تی نیسان و انتقال بهتر نیرو می باشد.

 

نیسان ایکس تریل

هیوندا سانتافه

حجم موتور

2488 سی سی

2359 سی سی

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی

4 سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی

حداکثر قدرت

171 اسب بخار

188 اسب بخار

جعبه دنده دستی

CVT

6 سرعته اتوماتیک

شتاب 0 تا 100

10.5 ثانیه

10.5 ثانیه

حداکثر سرعت

190 کیلومتر بر ساعت

195 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

8.3 لیتر در صد کیلومتر

9.5 لیتر در صد کیلومتر

حجم باک

55 لیتر

 66 لیتر

استناندارد آلایندگی

یورو 5

یورو 5

آپشن های کدام یک را بیشتر می پسندید؟

تجهیزات

نیسان ایکس تریل

هیوندا سانتافه

چراغ

چراغ‌های LED جلو مجهز به چراغ‌شوی

چراغ‌های LED جلو مجهز به چراغ‌شو

سیستمهای مولتی مدیا

سیستم پخش همراه با هندزفری بلوتوث - پخش موسیقی با بلوتوث، USB و AUX

سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 -ورودی USB و AUX و iPod - مجهز به 6 بلندگو

صفحه نمایش

صفحه نمایش  4 اینچی- مانیتور چند منظوره پشت آمپر (VID)

صفحه نمایش 4.2 اینچی

رینگ ها

رینگ 18 اینچی

رینگ 17- 18 -19 اینچی

آینه

آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی و دارای چراغ راهنما

آینه‌های الکتروکرومیک

تهویه مطبوع

سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک

سیستم تهویه هوای دوگانه

صندلی

 صندلی‌های تمام چرمی با قابلیت تنظیم برقی برای صندلی‌های جلو

گرمکن صندلی برای 4 سرنشین

شیشه

 

پرده برای شیشه‌های جانبی

سیستم های هشدار دهنده

هشداردهنده خروج از خط و نقاط کور - سیستم نگهدارنده خودرو در شیب - رادار شناسایی اشیاء متحرک - سیستم مانیتور دید 360 درجه (AVM) -سیستم 4×4 تمام وقت نیسان (AWD همراه با کنترل دستی) 

 دوربین عقب - نشان دهنده باد لاستیک‌ها –سیستم نقطه کور

سایر امکانات 

کروز کنترل و محدودکننده سرعت - سیستم ورود بدون کلید هوشمند و دکمه استارت - درب عقب برقی (Motion Detection) 

سیستم Smart Key- سیستم ترمز پارک الکترونیکی EPB - نشان دهنده باد لاستیک‌ها - سیستم کمکی در سربالایی HAC - سیستم ترمز کمکی در سرپایینی DBC

مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل 

 

ایمنی بیشتر در کدام خودرو تامین خواهد شد؟

مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل

در مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل از لحاظ ایمنی باید بگویم هر دو خودرو  پنج ستاره ایمنی را از موسسه تست  تصادف اروپا دریافت کرده اند. خودروی هیوندا سانتافه مدتهای زیادی در بازارهای آمریکا حضور دارد از این رو می‌توان آن را یکی از کراس اورهای ایمن موجود در بازارهای جهانی دانست. در نیسان ایکس تریل نیز امکانات ایمنی بسیاری تعبیه شده است که از آن جمله می توان به فناوری اختصاصی سپر ایمن  همراه با مجموعه کاملی از تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری تامین کننده ایمنی و جلوگیری از حادثه اشاره کرد. این سیستم امکان ترمزگیری هوشمند در مواقع بروز حادثه و نزدیک شدن به اجسام را خواهد داشت. علاوه بر این سامانه هایی برای رصد کردن راننده و تشخیص حالات وی از جمله حالات خواب آلودگی، مستی و عدم رانندگی بین خطوط و شرایط نقطه کور در خودروی ایکس تریل طراحی و نصب شده است که به ایمنی بیشتر خودرو کمک خواهد کرد.

تجربه سواری در هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل چگونه خواهد بود؟

مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل

دقت داشته باشید یک نکته بسیار مهم در سواری این دو خودروی آسیای شرقی این است که شما سوار بر یک خودروی کراس اور سایز متوسط در شهر حرکت می کنید پس نباید انتظار داشته باشید که در ترافیک به راحتی بتوانید بین خودرو ها جابجا شوید، از هر مسیری عبور کنید و یا در هر جای پارکی با هر سایزی پارک نمایید. نکته مهم اینجاست که در مقایسه هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل هر دو خودرو هم این ویژگی را به صورت یکسان دارند، بنابراین ویژگی و مزیت ای در مقابل همدیگر نخواهند داشت. هر دو خودرو برای رانندگی از لحاظ تهدید شرایط مناسبی را برای شما فراهم می کنند.

 خیالتان راحت جاهایی که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود به وسیله دوربین ها و رادار های مختلف که در خودرو تعبیه شده‌اند قابل دسترسی هستند.

فضای داخلی هر دو خودرو نسبتا مناسب بوده  و برای سفرهای برون شهری نیز به اندازه کافی جا خواهید داشت. صندوق عقب بزرگ هر دو خودرو برای شما برای بارهای مسافرتی تان و چمدان های نسبتاً بزرگ نیز کمبودی ندارد. به طور معمول خودروهای وارداتی هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل به بازار ایران دارای ردیف سوم صندلی ها برای استفاده خانواده های پرجمعیت تر هستند . تجربه سواری نرم و راحت در هر دو خودرو فراهم بوده و از این لحاظ هر دو در جایگاه نسبتاً یکسانی قرار دارند. اتاق هر دو خودرو از لحاظ صداگیری شرایط خوبی دارن فقط خودروی نیسان ایکس تریل در دور موتور های بالا صدای موتور بیشتری را به اتاق خودرو منتقل خواهد کرد.

با توجه به شرایط بازار کدام یک از دو خودروی هیوندا سانتافه و نیسان ایکس تریل خرید منطقی تری می باشد؟

امروزه با توجه به نوسانات نرخ ارز خرید خودروی خارجی می‌تواند یک ریسک پر سود و یا حتی پر ضرر نیز باشد. ممکن است اندکی پس از خرید خودروی خارجی خود به این نتیجه برسید که شاید بایستی کمی بیشتر صبر میکردی تا خودروی ارزانتر خریداری کرده و از لذت روانی بیشتری برخوردار شوید و یا ممکن است پس از خرید بخت با  شما یار باشد و خودرو قیمت خود را حفظ کرده و یا حتی افزایش قیمت نیز داشته باشد. هر دو خودرو شرایط نسبتاً یکسانی در بازار داشته فقط کمی خودروی هیوندا سانتافه بازار مناسب‌تری برای خرید و فروش خواهد داشت. در صورتی که نیاز به خرید و فروش سریع خودرو داشته باشید شاید بهتر است خودروی هیوندای سوناتا را انتخاب کنید. با این انتخاب می توانید خودرویی خود را به عنوان یک سرمایه سیار نیز حساب کنید.

کدام خودرو مناسب خرید ما میباشد؟

با بررسی دقیق طرح شرایط ذکر شده در مقاله بالا متوجه خواهیم شد که هر دو خودرو امکانات و شرایط فنی و ایمنی مناسبی شما به ارمغان خواهند آورد. ولی اگر بخواهید انتخاب دقیق طریق داشته باشید، می توان گفت اگر به خودروهای اسپرت تر و طراحی جذاب تر علاقه مند هستید باید خودروی سانتافه را انتخاب نمایید. اگر احساس میکنید خودروی هیوندا سانتافه برای سن و سال شما زیاد از حد اسپرت است می توانید نیسان ایکس تریل را با ظاهری آرام تر به جای هیوندا سانتافه انتخاب نمایید. جعبه دنده ایکس تریل تجربه رانندگی نرم تری را نیز در شتاب های مختلف خواهد داشت.